vrijdag 18 februari 2011

Marmer

Vandaag was er in de Gelderlander weer een mooie foto te zien van het marmer dat aan het stadhuis kleeft. In het begeleidende artikeltje vielen mij 2 dingen op en die wil ik u niet onthouden.

Wat er gebeurt is precies wat ik verwachtte. Het gaat mij daarom vooral over de vraag voor wie de consequenties zijn. Dat zou de aannemer kunnen zijn, die immers 10 jaar garantie zou hebben gegeven; dat zou de woonmaatschappij kunnen zijn die het plan heeft ontwikkeld en vervolgens aan de Vereniging van Eigenaren heeft verkocht. En als op die 2 niets valt te verhalen zit de VvE en dus ook de gemeente met de gebakken peren. Uit de opmerking dat het onderzoek plaats vindt op verzoek (zal wel "in opdracht" zijn) van de VvE leidt ik af dat de VvE er van uit gaat dat zij de pineut is. En dat is zorgelijk. Nu heeft Theo Reijnen van Trots hierover al vragen gesteld, maar nog geen antwoord gekregen. En dat geeft lieden zoals ik bij gebrek aan goede informatie aanleiding veronderstellingen op te schrijven. Dat is een slechte zaak.


 

Het tweede opvallende in het artikeltje is dat de vertegenwoordiger van Mooiland het niet zorgelijk vindt dat je met slechts een schroevendraaier stukjes marmer kunt losmaken. Nu zou menig woningbezitter zich wel degelijk zorgen maken als hij met een schroevendraaier zijn kozijnen of gevelbekleding kan vernielen. Zeker als dat nog vrij gemakkelijk gaat, zoals de onderzoekers meedeelden.

1 opmerking:

  1. Ik snap de link tussen het marmer van het stadhuis en de
    VvE
    niet. Wilde jullie ook dat marmer?

    BeantwoordenVerwijderen