woensdag 23 februari 2011

Hoe zit het nou eigenlijk vervolg

Gewoonlijk laat ik een tekst een dag liggen om vervolgens nog eens door te lezen en meestal wat in te korten. Voor de zekerheid kijk ik dan nog even op de gemeentesite en op de site van Jacques Leurs om te zien of ik nog bij de tijd ben.

Nu ik net het stuk hieronder heb gepubliceerd heb ik al 2 dingen geleerd. Allereerst dat ik niet per ongeluk een heel stuk moet schrappen en dat ik voortaan ook moet kijken of er in de Gelderlander nog nieuws staat. En dat terwijl de hele raad steeds roept dat men het "niet in de krant moet lezen".


 

In de Gelderlander van vandaag staat te lezen dat het gebouw inderdaad 70 cm omhoog moet, dat er inderdaad een nieuwe vergunning nodig is en dat er toch in april 2011 wordt begonnen en het gebouw in december 2012 in gebruik kan worden genomen. Nu kan de bouwvergunning wel zijn aangevraagd, maar daarmee is die nog niet verleend. Op de gemeentelijke site is in de raadsledenbrief van september meegedeeld dat de toetsing opnieuw moet plaatsvinden, dus een nieuw vergunningsbesluit met alle procedurele kwesties van dien. Over een inmiddels verleende vergunning heb ik nog niets gelezen. Of het gebouw dan in december 2012 klaar is zullen we wel zien.


 

Als dan toch op in april 2011 wordt begonnen, en ik moet nu het in de Gelderlander heeft gestaan dit toch maar voor waar aannemen, dan wordt het zeker tijd dat er duidelijkheid komt over het MFC, want daar wordt dan ook mee begonnen.


 

Dan nu het vergeten punt:


 

Waar gaat het heen met Grave?


 

Grave heeft een interim-burgemeester. Dat betekent dat er moet worden gezocht naar een definitieve of dat de gemeente op korte termijn wordt opgeheven. Nu heeft de interim als opdracht meegekregen samen met de raad (en de bevolking?) een visie over de toekomst van Grave op te stellen. Op grond van die visie kan een bijpassende burgemeester worden gevonden of een andere weg ingeslagen.

Opvallend is dat je hier als burger niets meer over hoort of ziet en ik denk toch dat heel wat inwoners hierin zijn geïnteresseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten