maandag 23 januari 2012

Alarm!!!!! Visio Alarm!!!!!

In mijn commentaar op het voorstel van het college met betrekking tot de ontwikkeling van het huidige Visioterrein veronderstelde ik dat het voorstel weinig meer inhoudt dan het verzoek van het college aan de raad samen met Visio hier een plan voor te ontwikkelen. Als "vingeroefening" was er alvast een houtskoolschets gemaakt met wat ideetjes.

Van de zijde van Graeft Voort werd ik er op attent gemaakt dat die houtskoolschets wel wat meer inhoudt. Sterker nog: er zit een heel verhaal bij dat de suggestie wekt dat het zo kan en misschien wel moet gebeuren. Het heeft al aardig het karakter van het resultaat van een onderzoek op basis van een intentieovereenkomst, die hier dus dreigt te worden overgeslagen.

Boven dit artikel heb ik "Alarm!!!!" gezet. Want door deze ongestructureerde aanpak dreigt de ontwikkeling van het Visioterrein de weg van het Wisseveld in te slaan. De voortgang zich weer geheel aan de scherpe blik van raad en bevolking zal onttrekken. Er is geen tijd meer die houtskoolschets uitgebreid te bestuderen en te becommentariƫren. Ik weet dat anderen dat nog wel zullen doen. Ik vind wel dat deze situatie een aanpak zoals ik vorige keer al voorstelde alleen maar onderstreept. Mogelijk dat ik er na de commissievergadering nog op terugkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten