vrijdag 14 september 2012

Aanbieden profielschets


Veertien dagen geleden leverde ik commentaar op de agenda van de vergadering van vanavond, waarin de door de raad opgestelde profielschets aan de commissaris van de Koningin wordt aangeboden. Één van mijn opmerkingen was dat er in strijd met het reglement geen spreekrecht voor burgers was en dat ik wel iets inhoudelijks had te melden.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van de griffier dat er een gewijzigde agenda is, waarin het spreekrecht wel is opgenomen. Ik heb hem maar direct meegedeeld dat ik van dat spreekrecht geen gebruik zal maken. Onlangs zijn er provinciale rapporten verschenen waaruit duidelijk blijkt dat de gemeente Grave zo snel mogelijk moet opgaan in een grotere gemeente. Dan is het toch een vreemd toneelstuk om dan net te doen of er niets aan de hand is en een sollicitatieprocedure voor een vaste burgemeester te beginnen? Aan zo’n komedie doe ik niet mee. Ik zou dan in het spreekrecht moeten vertellen dat ik vind dat er, in ieder geval vooralsnog, geen vaste burgemeester in Grave moet komen. Maar dat onderwerp staat weer niet op de agenda en mag ik dus niet aansnijden. Bovendien staat wel op de agenda dat de commissaris een reactie geeft. Best mogelijk dat hij zelf daar al op ingaat. Dat wacht ik maar af. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten