dinsdag 30 juli 2013

2013-72 Hart van Grave vervolg



Nadat ik mijn vorige commentaar had geplaatst las ik het artikel in de Gelderlander van vandaag. Daarbij viel mij op wat de woordvoerder van de gemeente had gezegd. De inrichting van de openbare ruimte valt onder het contract en dus bepaalt de curator wat er gebeurt.  En dat gaat de gemeente afwachten.. .. en dus gebeurt er waarschijnlijk voorlopig niets.

In mijn verhaal 2013-68 Het Hartinfarct van Grave, een analyse heb ik dit onderwerp al aangesneden. Onder de kop “brief advocaat van der Horst vastgoedinitiatief” noemde ik het knap stom van de gemeente om de openbare ruimte bij van der Horst onder te brengen. Ik sprak daarbij de hoop uit dat de kosten daarvan niet  in de koopsom zouden zijn betrokken zodat de gemeente  nog budget had om het werk zelf uit te voeren. Als de kosten wel in de koopsom zijn verwerkt  zou de gemeente de werkzaamheden nu al hebben betaald.  

Uit de uitlating van de gemeentelijke woordvoerder, zoals die in de Gelderlander staat, leid ik af dat dit inderdaad het geval is.  De gemeente moet zich dus wat dit werk betreft aansluiten bij de rij van leveranciers en onderaannemers, zij het dat die wel hebben geleverd, maar niet betaald hebben gekregen. Als de curator besluit dat er wel werkzaamheden voor de gemeente worden verricht blijft er minder geld over voor de andere slachtoffers van het faillissement, waaronder ook Graafse ondernemers. Ik zou dat bijzonder onterecht vinden. Zij zijn niet schuldig aan het faillissement.  De gemeente heeft bewust dit risico wel genomen.

Een reden temeer voor de gemeenteraad om spoedig in te grijpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten