zondag 28 maart 2010

Parkeren

Tijdens een bijeenkomst met de wijkraad binnenstad werd meegedeeld dat begonnen wordt met de nieuwe nota, die zou moeten voorzien in parkeermaatregelen voor de toenemende stroom bezoekers aan onze binnenstad met een nieuw hart. Die stroom blijft nog wel een paar jaar weg, maar vinden en realiseren van parkeergelegenheid kost ook tijd. Meer haast heeft het vinden van nieuwe parkeerplaatsen voor het definitief wegvallen van de loswal als parkeerterrein en de plaatsen die door de bouw van het Hart van Grave verloren gaan. Dat moeten wel definitieve plaatsen zijn. Daarnaast is tijdens de bouw een aantal huidige plaatsen niet bruikbaar waarvoor tijdelijke oplossingen moeten worden gevonden. Alles bij elkaar een hele klus en het is echt hoog tijd dat er iets aan wordt gedaan. Er komt een klankbordgroep met vertegenwoordigers van ondernemers en bewoners. Die klankbordgroep gaat morgen aan de slag. Prima, maar het is wel de bedoeling dat de raad in juni de nota en dus de concrete maatregelen vaststelt. Ik ben benieuwd hoe men dat denkt voor elkaar te krijgen.

Opvallend is dat niet wethouder Opsteegh, maar wethouder Bos de kar trekt.

Direct verband met het realiseren van parkeerterreinen is de financiering en daarvoor is de mobiliteitsverordening van belang. De raad heeft daar een tijdje terug een geamendeerd besluit genomen dat er toe zou moeten leiden dat er een andere, door de raad vast te stellen, regeling voor deze bijdrage zou komen. Die is er nog niet. En wat lees ik in de besluitenlijst van het college van 23-2-2010?

Er wordt besloten dat de initiatiefnemer van het project Boreel de Mauregnaultstraat 3 een bedrag van € 80.000,-- dient te storten in het mobiliteitsfonds gezien het besluit van het college van augustus 2006, hiertoe dient een overeenkomst te worden getekend.”

Het raadsbesluit van 3 november 2009 is blijkbaar alweer vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten