zaterdag 5 april 2014

2014-22 Even tussendoor

Mijn nabeschouwing over de verkiezingsuitslag, geschreven op 20 maart, begon ik met de constatering dat voortzetting van de bestaande coalitie, aangevuld met Tllvc, logisch zou zijn. Daarbij zou ook voortzetting van het huidige college voordelen hebben. Ik veronderstelde dat mijn logica wel niet die van de raad zou zijn.

Nu inmiddels bijna drie weken verder blijkt deze lijn toch nog steeds te worden gevolgd. LPG gaat verder met VVD, CDA en nu ook het voormalige Trots, dat nu Tllvv mag worden genoemd. Of het college ook zijn oude samenstelling houdt is nog niet bekend, maar op grond van eerder uitlatingen durf ik daar geen glas wijn op te verwedden.

Ondertussen draait de Graafse bestuursmachine nog op de oude voet verder. Van de tijdens de campagne beloofde betere communicatie is nog niets te merken, maar dat zou ook wel veel zijn gevraagd.
De vergadering van de commissie ruimte is aangekondigd. Ik ben benieuwd wie de fracties gaan vertegenwoordigen. De leden zijn immers nog niet benoemd.

Er staat maar één echt punt op de agenda; de vaststelling van het bestemmingsplan Hommerzaad in Escharen. Op 25 maart heeft het college wel een raadsvoorstel vastgesteld over de grens van de bebouwde kom in Escharen. Dat had dus nog wel meegekund.

De procedure voor het bestemmingsplan is inmiddels zover gevorderd dat het in een normaal proces  een hamerstuk zou kunnen zijn. In Grave wordt echter niet meer gedaan dan formeel voorgeschreven zodat pas in de afsluitende raadsvergadering blijkt of alle standpunten voldoende naar voren zijn gekomen.

Er zijn maar twee zienswijzen ingediend, waarbij die van de provincie geen aanleiding gaf tot wijzigingen. Ook de tweede zienswijze behoeft, althans volgens het college geen discussie. Waarover dan nog praten?

En toch…. Die ene zienswijze is van een buurman van het plan en sinds kort ook raadslid: Ben Litjens. Misschien dat hierin nog aanleiding tot een discussie kan zitten. Inhoudelijk kan ik het me niet voorstellen. De trein is inmiddels zo dicht bij het eindstation dat een richtingwijziging niet meer mogelijk lijkt.

De agenda voor de commissie Inwoners en Bestuur is nog niet op de site verschenen en dus te laat, maar misschien is er gewoon niets, maar dat moet dan ook wel even worden meegedeeld.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten