maandag 10 december 2012

Nog even de bomenlijst


Bij de voorbeschouwing miste ik wat gegevens. Ik ben daarom in het stadhuis gaan kijken. Bij de ter inzage liggende stukken was geen lijst met waardevolle bomen. Wel was er een kaart met stippen. Die stippen geven de plaats aan waar bomen staan die als waardevol moeten worden aangemerkt. Uit de nummering van die bomen heb ik afgeleid dat er 429 van die bomen zijn. Ook was er een stapel papieren met nummers die overeenkomen met de nummers bij de stippen op de kaart. In die boompaspoorten werden de bomen beschreven en gewaardeerd.
De bomen op het Binnenhof staan niet op de kaart en ik heb ze ook niet teruggevonden in de beschrijvingen. Er is wel aan de wijkraad, als indiener van het burgerinitiatief, meegedeeld dat ze op  de lijst staan. Vreemd!
In het raadsvoorstel staat dat er zienswijzen zijn ingediend op de conceptlijst en dat die niet tot wijziging hebben geleid. Ook zijn er mensen die nog bomen hebben voorgesteld. De zienswijzennota waarin dat allemaal moet zijn verantwoord ligt niet bij de stukken. Ook heb ik nog niet terug kunnen vinden wanneer de conceptlijst is gepubliceerd. Of allen die of een zienswijze hebben ingediend of een suggestie hebben gedaan zijn beantwoord is ook nog een vraag. Ik heb deze zaken aan de behandelende ambtenaar voorgelegd. Hij was ook verbaasd dat die informatie ontbrak en zou het nazoeken.

Eind van de week nog maar eens kijken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten