dinsdag 2 april 2013

2013-38 Tussen twee vergaderingen vervolg

Vorige keer had ik het al over de aankondiging op de website. Volgens de raad op 19 maart zijn ze zo betrouwbaar dat ter inzage leggen van de stukken in de bibliotheek niet meer nodig is.  Het zou nog wel aan de bibliotheek moeten worden meegedeeld. Dat bericht is nog niet bij de bibliotheek aangekomen.
Vandaag had ik zelf teveel vertrouwen in de website. Niet op de website aangekondigde bijeenkomsten zijn er voor mij niet. Dat leidde vanmiddag tot een echtelijke discussie. Ik vertelde aan tafel dat ik vanavond naar een koorrepetitie elders zou gaan. Mijn vrouw vond dat vreemd; er is toch een raadsvergadering, het staat in de Graafsche Courant. Nee zei ik overtuigd, ik heb  net nog op de gemeentelijke website gekeken en daar staat niets over, er is wel een gesprek van de raad met het vluchtelingenwerk. "Ben ik gek of zijn ze het bij de gemeente?" was de reactie en ik kreeg de Graafsche courant toegeworpen. En ja, daar stond het presentatie- en informatieavond. Een raadslid dat ik later min of meer toevallig sprak was eveneens verbaasd. Hij veronderstelde dat het een besloten bijeenkomst zou zijn. Informatie daarover krijgen kostte enige moeite, maar de reactie kon natuurlijk niet anders zijn dan dat het een openbare bijeenkomst zou zijn.

Ik heb ervan geleerd dat informatie van mijn vrouw betrouwbaarder is dan die van de gemeente.

Als het werkelijk de bedoeling was dat de vergadering openbaar zou zijn komt de aankondiging wel rijkelijk laat en is het gek en als het goed is voor de raadsleden onverteerbaar dat de vergadering niet op de website is aangekondigd en nog steeds niet is. Het zou mij dan ook niet verbazen als eigenlijk alleen een werkbijeenkomst voor de raad was bedoeld; gezien de onderwerpen ook niet zo gek.

Overigens stonden nu ook de agenda's voor de andere commissievergaderingen in de Graafsche Courant en nog steeds niet op de site. De informatie in de Graafsceh Coursnt zal daar vrijdag toch al zijn ingediend. Als hij naar de Graafsche Courant kan worden gemaild (ze zullen geen koerier hebben gestuurd) kan hij tegelijkertijd op de site worden gepubliceerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten