dinsdag 14 juli 2009

vergaderingen 14 en 15 juli

Één van de redenen om deze weblog te beginnen was dat een recensie van een raadvergadering ook wel aardig en leerzaam zou kunnen zijn. De besluitvormende en voorbereidende vergaderingen van dinsdag 14 juli en de geplande besluitvormende vergadering van woensdag 15 juli geven daar ook wel aanleiding voor. Als u er gisteravond niet bij was zult u zich afvragen hoe ik nu al een commentaar zou kunnen leveren op een vergadering die vanavond nog moet worden gehouden. Wel.... die vergadering is dinsdagavond al gehouden! Eigenlijk had ik mijn reactie direct willen plaatsen maar....
Ook gezien de mooie avond ben ik na afloop van de vergaderingen naar het "Dorstige Hert"gefietst om met de raad en helpers de vakantie in te luiden. Daar trof ik naast raadsleden en ambtenaren ook een aantal schakers aan. Ik vond dat wel symbolisch. Schakers doen wat bestuurders ook zouden moeten doen: alvorens te zetten een aantal varianten een aantal zetten doordenken en terwijl de opponent nadenkt zelf al anticiperen op eventuele tegenzetten. Daarbij moet ook de klok nog in de gaten worden gehouden. Dit alles gaat alleen als je een goed overzicht hebt over het hele speelveld.
Aangezien er nu geen tijdsdruk is en dus geen snelschaak hoeft te worden te worden gespeeld zal ik mijn reactie op de vergaderingen nog even overdenken alvorens ze hier te publiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten