donderdag 10 januari 2013

2013-1 Nieuwjaarswens


Het is wel wat laat, maar hierbij aan u en de uwen nog een in alle opzichten voorspoedig, zalig en gelukkig 2013 toegewenst.
Dat had ik natuurlijk ook kunnen doen tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de gemeente. Ik ben daar niet geweest omdat ik dacht dat die was wegbezuinigd. Wellicht stom van mij maar ik had geen aankondiging gezien. Nu staat de Graafsche courant tegenwoordig zo vol met advertenties en niet-Graafs nieuws dat ik die krant lees tussen brievenbus en oud-papierbak en dan zie je natuurlijk wel eens iets over het hoofd. Dat risico neem ik omdat ik de website van de gemeente frequent bezoek. Daar niets aangetroffen. Gezocht op “nieuwjaarsreceptie” en “nieuwjaarsbijeenkomst”. Alleen de mededeling aangetroffen dat het stadhuis op 8 januari 2012 (zal wel 2013 zijn bedoeld) ’s middags zou zijn gesloten vanwege een (ambtelijke?) nieuwjaarsbijeenkomst van Grave, Mill en Cuijk.
Later heb ik van meer mensen gehoord dat zij ook vanwege onbekendheid met de bijeenkomst niet zijn geweest

Dus lekker thuis gebleven en kunnen nadenken over de zin van deze weblog. Eigenlijk heb ik er een hekel aan om aan een dood paard te trekken. Om altijd sikkeneurige opmerkingen te moeten maken is ook niet leuk. En om net als de burgemeester deed in haar terugblik over 2012 in de Graafsche Courant om alleen positieve dingen te noemen heeft ook geen zin. Ik ben deze blog juist begonnen om op verbetermogelijkheden te wijzen. Voor de goede orde: in haar terugblik kwam het Wisseveld niet voor. Zou ze bang zijn om uit de school te klappen?
Van diverse kanten kreeg ik te horen en te lezen dat ik niet zo gauw moet opgeven. Ik ga er dus toch maar even mee door, maar ik blijf er niet meer voor thuis. Anderen zullen zeggen dat ik niet meer op alle slakken zout ga leggen.

In de raadvergadering van 3 december had mevrouw Schuts gevraagd bijzondere bijeenkomsten, zoals de extra raadsvergadering op de eerste pagina van de gemeentelijke website te plaatsen, zodat er optimale bekendheid aan zou kunnen worden gegeven. Het werd direct toegezegd en dit realiseren lijkt mij niet zo ingewikkeld. Toch is het niet gebeurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten