donderdag 17 januari 2013

2013-7 Bestemmingsplan centrum Grave

Behoudens een komma is de aanduiding van het bestemmingsplan nu eenduidig. Ook de bijgestelde zienswijzennota is vandaag bij de indieners in de brievenbus terecht gekomen. Ik hoop maar dat in ieder geval de raadsleden die ook hetzij digitaal, hetzij op papier hebben ontvangen. Daarmee hoop ik ook dat de synchronisatie tussen papieren en digitale commissie- en raadstukken nog steeds niet tot stand is gekomen. Maar in bestuurlijk Grave is kiezen tussen 2 slechte situaties nu eenmaal gebruikelijk. Misschien een leuk voorbeeld voor de nieuwe TV-serie over de Nederlandse bestuurscultuur.

Op mijn brief aan de raad, het college en de raadsleden zelf, met een suggestie voor de behandelwijze heb ik geen enkele reactie gehad. Vermoedelijk weet niemand wie het initiatief moet nemen om een antwoord te dichten. Nu zijn de indieners voor commentaar indien zij dit mochten hebben aangewezen op het spreekrecht in de commissie. Al eerder heb ik betoogd dat dit een bijzondere ineffectieve wijze van éénrichtingscommunicatie is.

Kortom: alles gaat in Grave op de oude vertrouwde manier.

Door de motie van de raad van 3 december, die in het raadsvoorstel en de bijgestelde zienswijzennota correct is verwerkt, is voor veel indieners de kou geheel of grotendeels uit de wereld. Jammer is weer dat de formele bestemmingsplanstukken zoals kaart en regelingen die digitaal op de website ruimtelijkeplannen.nl moeten staan nu (donderdag 17 januari 2013 22:21 uur) nog niet zijn aangepast.

Aangezien ik toch nog wel iets in het voorgenomen besluit wil zien veranderd en zeker over de status van “conserverend bestemmingsplan” wel een standpunt van de raad wil weten heb ik me maar weer eens tot de raadsleden persoonlijk gewend.

De inhoud van mijn commentaar komt in de volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten