dinsdag 29 januari 2013

2013-16 Informatie Hart van Grave

De behandeling van het burgerinitiatief voor het Binnenhof in de raadsvergadering van 5 februari is of wordt uitgesteld. Op 26 februari is er immers een informatieavond gepland over de omgeving van het Hart van Grave. Als u mijn commentaar op het initiatief heeft gelezen zult u weten dat ik blij was met de mededeling over de informatieavond, niet met het uitstel van de behandeling. Die informatieavond had al veel eerder moeten worden gehouden.
Tot mijn verbazing stond er op de informatiepagina van de gemeente geen aankondiging. Een opname in de agenda was toch wel het minste. Natuurlijk dacht ik direct aan de besloten informatieavond over de omgeving van het Catharinahof. In de afgelopen commissie ruimte kwam de vraag aan de orde waarom die informatie niet openbaar mocht zijn. Niemand wist het, ook de aanwezige portefeuillehouder niet. De tekening zou ter inzage komen, tenminste dat heb ik eruit begrepen. Niet gezien.

Zou deze geschiedenis zich herhalen? De wijkraad heeft inmiddels uit het stadhuis gehoord dat de bijeenkomst inderdaad besloten en alleen voor raadsleden is. Natuurlijk heeft de voorzitter van de wijkraad direct actie ondernomen. Ik reserveer de 26e dus toch maar. Als direct aanwonende wil ik toch wel weten wat er gaat gebeuren en mogelijk heb ik er ook nog wel iets over te melden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten